T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ESKİŞEHİR / TEPEBAŞI - Kazım Karabekir İmam Hatip Ortaokulu

Örnek Şahsiyetler

Sıra No

Proje Adı

Proje Türü

Proje Alanı

Amaç/Özet/Araştırma Yöntemi

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Örnek Şahsiyetler

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İnceleme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tarih

PROJE AMACI: Bu proje ile tarihimizde ki önemli şahsiyetleri onların çalışmalarını ülkemiz / milletimiz adına yaptıklarını öğretmek ve bu şahsiyetlerin örnek alınmasını sağlamak en önemli amacımız. İlk olarak proje de çalışmaya istekli olan, tarih bilimine ilgi duyan ve istekli öğrencilerin seçimi gerçekleştirilecek.Daha sonra öğretmenin koordinatörlüğün de öğrenciler ile birlikte karakterlerin Türk Tarihi?nin hangi döneminden seçileceğine ve karakterlerin kimler olacağına karar verilecek.Tarihi karakterler seçilirken Türk Tarihi?nin özellikle tek bir dönemine bağlı kalınmayacak.Türk Tarihi?nin herhangi bir dönemin de kurulmuş bir Türk Devleti?nin adını tarihe altın harflerle yazdırmış bir hükümdarı, başarılarıyla adını yaşadığı döneme yazdırmış bir devlet adamı yahut yaptığı eserlerle adını dünyaya duyurmuş bir sanatkarlardan seçim yapılabilecektir.

 

PROJE ÖZETİ: Tarih öğrenimi bireye, toplumsal ve evrensel ölçülerde fayda sağlar. Tarih eğitimi her şeyden önce bugünkü uygarlığınnasılmeydanageldiğiniöğretirken,uygarlığıntümtoplumlarınkatkısıylaoluştuğubilincinioluşturur.Bireylerortakdeğerlere sahip çıkarak din, dil, ırk gibi ayrımlara girmeden barış içinde yaşamayı öğrenir. Bir milletin ferdi olarak geçmişini öğrenen kişi, millî değerlerini, kültürünü tanıyarak millî bilinç kazanır. Sorumluluk ve vatandaşlık duygusu gelişir. Milli kimlik, bir milletin kendine özgü düşünüş ve yaşayış biçimine ,diline ,gelenek ve göreneklerine, değer yargılarına kısacası o millete özgü olan her şeye denir. Bir birey milli kimliğinin bilincine sahip olmadığı takdirde ülkesinin değer yargılarından yoksun demektir. Bu milli kimlik bilincinin gelişmesine de en çok katkı sağlayan şeylerden biri de tarihinibilmektir.

 

PROJE YÖNTEMİ: Tarihini bilmek geçmişini bilmek, nereden geldiğini, kültürünü bilmek demektir. Tarih sayesinde kişinin düşünce yapısı gelişmekle kalmaz kültür seviyeside gelişir, manevi değerler yükselir, aile, ülke ve millet sevgisi güçlenir. Bu yüzden tarih bilmek bir bireyin milli kimliğinin bilincine varmasında da büyük öneme sahiptir. Nereden geldiğini, ülkesinin neler hangi tarihi olaylardan geçtiğini bilmek kişide hem tarih sevgisi hem de milli benlik duygusu, aitlik hissi ve kardeşlik duygusu da yaratmaktadır. Bu yüzden kişinin özünü bilmesi ve öğrenmesi aynı zamanda ona tarihi bilgiyi de getirerek kişinin kendini geliştirmesine de katkı sağlamaktadır. Bu yüzden milli kimlik ve tarih kavramları birbirleriyle yakından ilişkilidir.Bu sebeple özellikle genç kuşaklarda tarih bilinci oluşturulmasını ve güçlendirilmesini millî bir hedef haline getirmeliyiz. Bu proje ile tarihimizde ki önemli şahsiyetleri onların çalışmalarını ülkemiz / milletimiz adına yaptıklarını öğretmek ve bu şahsiyetlerin örnek alınmasını sağlamak en önemli amaç. İlk olarak proje de çalışmaya istekli olan, tarih bilimine ilgi duyan ve istekli öğrencilerin seçimi gerçekleştirilecek.Daha sonra öğretmenin koordinatörlüğün de öğrenciler ile birlikte karakterlerin Türk Tarihi?nin hangi döneminden seçileceğine ve karakterlerin kimler olacağına karar verilecek.Tarihi karakterler seçilirken Türk Tarihi?nin özellikle tek bir dönemine bağlı kalınmayacak.Türk Tarihi?nin herhangi bir dönemin de kurulmuş bir Türk Devleti?nin adını tarihe altın harflerle yazdırmış bir hükümdarı, başarılarıyla adını yaşadığı döneme yazdırmış bir devlet adamı yahut yaptığı eserlerle adını dünyaya duyurmuş bir sanatkarlardan seçim yapılabilecektirhangi karakterlerin araştırılacağına karar verilip öğrenciler arasında da iş bölümü yapılarak hangı öğrencinin hangi karakter üzerine calısacagı kararlaştırılacak..Seçimi gerçekleştirilen kişinin hayatı öğrenciler tarafından kütüphanelerden ve internet üzerinden araştırılıphangikaynaklarınokunacağınakararverilecek.Tümverilertoplandıktansonrapanohalınegetirilecekörnekşahsiyetlerokul koridorların dasergilenecek.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 20.02.2019 - Güncelleme: 21.02.2019 13:36 - Görüntülenme: 302
  Beğen | 0  kişi beğendi