Sıra No |
Proje Adı |
Proje Türü |
Proje Alanı |
Amaç/Özet/Araştırma Yöntemi |
3 |
Okullarda Gürültü Kirliliği |
Araştırma |
Fen Bilimleri |
PROJE AMACI: Projenin amacı gerek okulumuzda gerekse diğer okullarda farkında olmadan çok ciddi bir gürültülü kirliliği olduğunu , bu kirliliğin insan sağlığına olumsuz etkileri olduğunu düşünüyoruz. Bu kirliliği bilimsel veriler kullanarak, ölçüm yaparak, matematiksel karşılaştırmalar yaparak ortaya çıkarmak ve herkes için anlamlı olabilmesi için gürültülü ortamlar ile karşılaştırma yaparak daha anlamlı olmasını amaçlıyoruz. Bu sayede var olduğunu düşündüğümüz okullarda gürültü kirliliğinin varlığı ortaya çıkmış olacak. Bu projenin konusu olmamakla birlikte bu ses şiddetinin nedenlerinin araştırılması, insan sağlığına etkilerinin araştırılması, alınması gereken tedbir veya yapılması gereken önlemler için bir merak uyandırmasını amaçlıyoruz . Proje ile hem sosyal sorumluluk faaliyeti yapacağız hemde Fen Bilimleri kazanımı olan ses, sesin özellikleri, işitme organları ile Matematik kazanımı olan Yüzdeler, Oran gibi konuların gerçek hayatta uygulamasını yapmayı amaçlıyoruz.
PROJE ÖZETİ: Bu projemizde öncelikle halk arasında gürültülü ortamlar olarak bilinen mekanlar ( Stanyumlar Halk pazarları Konserler Çevre yolları kenarı gibi) belirlenecek. Bunlar arasından öğrencilerin gitmesinde sakınca olabilecek yerler belirlenecek. Ses şiddeti ölçüm cihazı alınacak. Belirlenen mekanlardan uygun olanlara gidilerek ses ölçümü yapılarak kayıt altına alınacak. Daha sonra gitmemizin mümkün olmadığı yerler daha önce herhangi bir sebeple ses şiddeti ölçümü yapılmış ise internetten araştırılacak. Bu verileri kullanmamız için izin gerekli izin alınacak. Daha sonra okulumuz bahçesinde ve 2 koridorunda bir hafta boyunca ses şiddeti ölçümü yapılarak kayıt altına alınacak. Toparladığımız tüm veriler uygun matematiksel yöntemler ( Ses şiddetin ulaşabildiği en yüksek değer, ortalama değer, insanların bu sese ne kadar süre maruz kaldığı dikkate alınacak) ile karşılaştırılarak anlamlandırılacak. Okulumuzda gürültü kirliliği- eğer var ise- herkesin anlayabildiği şekilde konumlandırılması için fuar günü okulumuzun uygun bir yerinde kurulacak ses sitemi ile maruz kaldıkları ses şiddeti dinletilerek gösterilecek.
PROJE YÖNTEMİ: Projemizde Temel Bilimsel ilke ve yöntemler kullanılacaktır. Şöyle ki? En temel bilimsel ilke olan merak ile yola çıkacağız. Okulumuzda gürültü kirliliği olup olmadığını merak ediyoruz. Eğer var ise hangi seviyede ve ne kadar süre bu kirlilik devam ediyor? Bu şiddette ve sürede sese maruz kalan bir insana etkileri var mıdır? Merakımızı gidermek için sesi , sesin oluşumu, sesin özelliklerini ve işitme organlarımızı araştıracağız. Yöntem olarak Bilgi araştırması kullanılacak. Ses hangi şiddete ulaşırsa insanın duyabilme eşiğinin üst limitlerine yaklaşır ve gürültü olarak insanı rahatısz eder? Bunu anlamamız için gürültü nedir? Ses şiddeti nasıl ölçülür? Gürültülü yerler nerelerdir? Gürültü kirliliği nasıl oluşur? Bunları araştıracağız. Bu mekanlardan uygun olanlarda doğru zamanda ölçümler yapacağız. Aynı şekilde okulumuzda teneffüslerde koridorları ve bahçede ses ölçümü yapacağız. Bu sayede veri toplamayı uygulamalı olarak kullanacağız. Bu da istatistiksel bir yöntemdir. Elde ettiğimiz verilerin bir anlamı olması için karşılaştırmalar yapacağız. Karşılaştırma yapmak için Matematiksel bir yöntem olan oran kullanılacaktır. Ulaştığımız tüm bilgileri ve sonuçları birlikte değerlendirerek bir sentez oluşturacağız. Buda bilimsel olarak teori oluşturma yöntemidir. En son olarak fuar günü okulumuzun uygun bir yerine kurulacak ses sistemi - elde ettiğimiz desibel verilerini ulaşacak şekilde-ile okuldaki öğrenci öğretmen çalışan kişilerin maruz kaldığı ses şiddeti kısa bir süreliğine dinletilecek. Bu şekilde teorimizi somutlaştıracağız. Bu sayede okullarda bu sorunun varlığı ve etkileri için farkındalık oluşturmuş olacağız. |