T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ESKİŞEHİR / TEPEBAŞI - Kazım Karabekir İmam Hatip Ortaokulu

English Desk

Sıra No

Proje Adı

Proje Türü

Proje Alanı

Amaç/Özet/Araştırma Yöntemi

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

English Desk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

İnceleme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dil ve Edebiyat

PROJE AMACI: İngilizce harici bir dilin konuşulmasının yasak olduğu ilgi çekici bir desk oluşturularak sadece İngilizce konuşan kişilerin olduğu bir masada öğrencilere hedef dili konuşturmayı amaçlar.En fazla kullanılan konular/kalıplar araştırılarak gruplandırılır.Öğrencilerle sohbet havasında belirlenen konular/kalıplar çerçevesinde hedef dilde soru cevap etkinlikleri düzenlenir.Telaffuz veya kelime bilgisi ölçülmez.Öğrencinin kendini rahat hissetiği eğlenceli ve ilgi çekici desk?imizde öğrenciyle mümkün mertebede diyolag kurulmaya çalışılır.Asla öğrencnin hiçbir hatası düzeltilmez.Hiçbir telaffuz yanlışına düzeltme yapılmaz.Öğrenci kendinin günlük hayattan çeşitli konular konuşabildiğinin farkına varır.Böylece özgüveni de yükselen öğrenci,bundan sonra hedef dili konuşma konusunda kendini daha rahat hisseder.Desk dekoru ayrı bir önem taşımaktadır.Buradaki amaç öğrenciyi desk?e yöneltebilmektir.Bunun için desk önüne restoran tabelalarından faydalanılması düşünülmektedir.Eğlenceli ve basit masa oyunları da koyulabilir.

 

PROJE ÖZETİ: Sadece İngilizce konuşan kişilerin olduğu bir masada öğrencilere hedef dili konuşturmayı amaçlar.Öğrencilerin yanlış yapmakaygılarınıortadankaldırarakonlarıhedefdildebasitseviyedekonuşturmakiçingereklişartlarısağlar.Öğrencininkendinirahat hissettiği ve not kaygısı taşımadığı bir ortamda iletişim kurabilmesini sağlayabilmek için uygun ortam oluşturulur.Basit konuşma kalıpları kullanabilir.Tanışma,hal hatır sorma,yer sorma-tarif etme vb.gibi.Oluşturulacak masanın dikkat çekici olması önemlidir.Öğrenciyi masaya çekecek bazı dekorlar kullanılacaktır.Örneğin bir restoran menü tabelasına ´chicken translation´ yapılarak bazı yemeklerin adları eğlenceli bir şekilde yazılabilir ve resmedilebilir.Böylece öğrenci desk´e yönelebilir.Desk´e gelen öğrenciyle hedef dil dışında başka bir dille konuşulmaz.Öğrencinin hiçbir telaffuz hatası düzeltilmez.Öğrenci böylece kaygılarından kurtulur,hedef dilde konuşmak için kendini rahathisseder.

 

PROJE YÖNTEMİ: En fazla kullanılan konular/kalıplar araştırılarak gruplandırılır.Öğrencilerle sohbet havasında belirlenen konular/kalıplar çerçevesinde hedef dilde soru cevap etkinlikleri düzenlenir.İngilizce harici bir dilin konuşulmasının yasak olduğu ilgi çekici bir desk oluşturulur.Telaffuz veya kelime bilgisi ölçülmez.Öğrencilerin temel seviye iletişim gereksinimlerini karşılamayı hedefleyen projede hedef dilde en çok kullanılan kalıplar üzerinde durulacak.Bunlar tanışma,karşılama,hal-hatır sorma,yer sorma,yer tarif etme,kişisel özellikleri tarif etme,fiziksel özellikleri tarif etme,güncel eğlenceli sosyal medya videoları ve fenomenleri hakkında konuşma,sevdiği spor dalları üzerine konuşma,sevdiği yemekleri sorma-söyleme,gitmek istediği ülkeleri sorma-söyleme,yapmak istediği aktiviteler hakkında soru sorma-cevaplama,ailesini tanıtma,ailesi hakkında bilgi verme vb.konulardır.Öğrenci kendinin günlük hayattan çeşitli konular konuşabildiğinin farkına varır.Böylece özgüveni de yükselen öğrenci,bundan sonra hedef dili konuşma konusunda kendini daha rahat hisseder.Desk dekoru ayrı bir önem taşımaktadır.Buradaki amaç öğrenciyi desk?e yöneltebilmektir.Bunun için desk önüne restoran tabelalarından faydalanılması düşünülmektedir.Eğlenceli ve basit masa oyunları da koyulabilir.Sadece İngilizce konuşan kişilerin olduğu bir masada öğrencilere hedef dili konuşturmayı amaçlar.Öğrencilerin yanlış yapmakaygılarınıortadankaldırarakonlarıhedefdildebasitseviyedekonuşturmakiçingereklişartlarısağlar.Öğrencininkendinirahat hissettiği ve not kaygısı taşımadığı bir ortamda iletişim kurabilmesini sağlayabilmek için uygun ortam oluşturulur.Basit konuşma kalıpları kullanabilir.Tanışma,hal hatır sorma,yer sorma-tarif etme vb.gibi.Oluşturulacak masanın dikkat çekici olması önemlidir.Öğrenciyi masaya çekecek bazı dekorlar kullanılacaktır.Örneğin bir restoran menü tabelasına ´chicken translation´ yapılarak bazı yemeklerin adları eğlenceli bir şekilde yazılabilir ve resmedilebilir.Böylece öğrenci desk´e yönelebilir.Desk´e gelen öğrenciyle hedef dil dışında başka bir dille konuşulmaz.Öğrencinin hiçbir telaffuz hatası düzeltilmez.Öğrenci böylece kaygılarından kurtulur,hedef dilde konuşmak için kendini rahathisseder.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 20.02.2019 - Güncelleme: 21.02.2019 13:34 - Görüntülenme: 325
  Beğen | 1  kişi beğendi