Sıra No |
Proje Adı |
Proje Türü |
Proje Alanı |
Amaç/Özet/Araştırma Yöntemi |
4 |
Anlaşabilmenin Yolu |
Araştırma |
Dil ve Edebiyat |
PROJE AMACI: Arapçayı seven,ilgili ve sosyal yönü gelişmiş olan iki öğrenci seçilecek -Seçilen öğrenciler her sınıfda bulunan yabancı öğrencilerin listesini çıkaracak. -Okulumuzda okuyan mülteci öğrencilerle konuşularak sınıf içerisinde en çok ihtiyaç duyduklarıiletişimselifadelersorucevapşeklindetespitedilecek.-SınıfındamülteciöğrenciolanTürköğrencilerlekonuşularakençok ihtiyaç duydukları temel kelimeler ve cümleler listelenecek. -Listesi yapılan kelimeler ,cümle grupları ve soru kalıplarının Arapçaya çevrilerek ,Türkçesi ve Arapçası karşılıklı gelecek şekilde broşür şekline getirilir. -Broşürler okul kayıt döneminde mülteci öğrencilere verilerek ,okullar açıldığında hazırlıklı olmaları sağlanabilir -Broşürler sınıf panolarına asılarak gereklılıği halında kullanılması sağlanılabilir. Böylece okulun açıldığı ilk aylarda sınıflarında mülteci öğrenci bulunan ve hiç Türkçe konuşamayan bu öğrencılerle, hem sınıfda derse giren öğretmenler hemde sınıfdaki öğrenciler ellerindeki bu broşürler sayesindeanlaşabilecekler.
PROJE ÖZETİ: Son yıllarda, okullarda yabancı uyruklu öğrenci sayılarının giderek artması ve bu öğrencilerin hiç Türkçe bilmeden okula kayıt olması sebebiyle sınıf içerisinde hem öğretmenler hemde öğrencilerle, mülteci öğrenciler arasında iletişim zorluklarının baş gösterdiği tespit edilmiştir. Bu Projenin amacı;bu sorunu çok azda olsa çözmek, en azından başlangıç aşamasında, öğrenci ve öğretmenlerle sınıfa yeni gelen mülteci öğrencilerin arasında temel düzeyde anlaşmayı sağlamaktır.Bu hedef doğrultusunda sınıf içinde en çok ihtiyaç duyulan,en çok kullanılan,en çok gerekli olan kelime ve cümle gruplarının tespitini yaparak listelenmesi gerekmektedir. Böylece mülteci öğrencilerin kendilerini iyi hissetmesi,Türkçeyi henüz bilmemelerine rağmen , yinede sınıf içinde kendilerini yabancı hissetmemeleri,sınıfdaki diğer öğrencilerle yakınlaşmaları ve kaynaşmaları Hedeflenmektedir.
PROJE YÖNTEMİ: Kendi ülkesinden savaş sebebiyle kaçmak zorunda kalan ve ülkemize sığınan mülteci ailelerin çocukları ,okullarımızda eğitim almaya başlamalarıyla dil konusunda birtakım sorunlar baş göstermiştir.Bırçok mülteci çocuk , Türkçe okuma yazma bilmeden okula kaydolmuştur.hatta bu çocukların içinde hayatlarında hiç okula gitme imkanı bulamamış olanlarda vardır..Bu durum ,sınıf içerisinde hem diğer öğrencilerle ,hemde öğretmenlerle iletişim kurmak konusunda her iki taraf için de sıkıntı doğurduğu gözlemlenmiştir.Sıkıntı hem dil konusunda hemde davranış konusunda baş gösterebilmektedir.Çünkü hiç okul ortamı görmemiş mülteci çocuklar her anlamda bambaşka bir dünyada kendilerini bulmuş oluyorlardır..Tüm bu durumlardan dolayı mülteci öğrencilerin sınıf içinde kendini yalnız ve yabancı hissettiği görülmüştür. Bu projenin amacı ,temel seviyede mülteci öğrencilerle Türk öğrenci ve öğretmenlerinin anlaşabilmesini sağlamaktır.Bunun için sınıf içinde kullanılan kelime,cümle ve soru kalıplarının tespit edilip broşür haline getirilerek sınıf panolarına asılması ,mülteci öğrencilere dağıtılması ve sınıf içinde kullanılması hedeflenmektedir. Böylece okulun açıldığı ilk aylarda sınıflarında mülteci öğrenci bulunan ve hiç Türkçe konuşamayan bu öğrencılerle, hem sınıfda derse giren öğretmenler hemde sınıfdaki öğrenciler ellerindeki bu broşürler sayesinde anlaşabilecekler. Türk öğrenciler ise hem arapça dersinde öğrendikleri tanışma diyaoglarını, sınıflarına gelen mülteci öğrencilerle tanışma esnasında kullanırlar ve böylece pratik yapma imkanı bulmuş olurlar.Böylece mülteci öğrenciler Türkçeyi. Türk öğrenciler eğitim hayatı boyunca öğrendiği Arapçayı sınıf içinde pratik yapma imkanı bulmuş olacaklardır. |