T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ESKİŞEHİR / TEPEBAŞI - Kazım Karabekir İmam Hatip Ortaokulu

Koş Koşabilirsen

Sıra No

Proje Adı

Proje Türü

Proje Alanı

Amaç/Özet/Araştırma Yöntemi

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koş Koşabilirsen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tasarım

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fen Bilimleri

PROJE AMACI: Okullarda,yurtlarda,kütüphaneler toplu ortamlar olduğu için sesli konuşmalar , hızlı koşmalar olmaktadır.Özellikle son aylarda özellikle öğrenci yurtlarında yaşanan dikkatsiz liklerden , yaşanan kavgalarda öğrenci ölümleri gerçekleşmiştir.Bu yaşananları engellemek amacıyla öğrencilerin yürüdükleri zemine dikkatlerini çekerek sesli konuşmalara ve koridorlarda hızlı koşmalarının önüne geçmek amaçlanmaktadır.Algı, çevrenden sana ulaşan ve farklı duyularının aldığı bilgileri yorumlayabilmekdir. Bu bilgiyi yorumlayabilme kabiliyeti, özel bilişsel süreçlerine ve daha önceki bilgilere bağlıdır. Görsel algı, gözlerimizin algıladığı bilgileri yorumlama kabiliyeti olarak tanımlanabilir. Bu bilginin beyin tarafından alınması ve yorumlanmasının sonucuna görsel algı, görme ya da görüş deriz. Görsel algı gözlerde başlayan bir süreçtir.görsel algılama, bireylerin kavramlara ilişkin farkına varma sürecidir .Görsel algı tasarım süreçlerinde, özellikle hedef kitle nitelikleri bağlamında önem taşımaktadır. Oluşturulan algının niteliği ve taşıdığı mesaj tasarımın etkililiğini belirlemektedir. Tasarım sürecinde algıyı oluşturacak kavram, nesne ya da etkinliklerin belirgin özelliklerinin erişim noktası olarak kullanılması algılamada etkililik açısından önemlidir Görsel algılama sürecinde nesnelere ilişkin algı renk, doku ve şekil ile hareket olmak üzere üç grupta toplanmaktadır . Etkileşimli öğretim ortamı tasarımları ve yazılımları da görsel algının ve bileşenlerinin etkili bir biçimde işe koşulmasını gerektiren tasarım süreçleri içermektedir.Böylelikle öğrencilerin dikkatleri zemine çekilerek oluşabilecek kazaları en aza indirgenir.

 

PROJE ÖZETİ: Görsel olarak algılanan görüntüler ile nesnel gerçekliğin farklı olduğu durumlardan yararlanarak okulların veya yurtların aslında düz olan zeminlerine optik yanılsama sayesinde sanki çukurluk varmış gibi zemin oluşturularak öğrencilerin hızlı yürümelerine sınırlama getirmek Gözümüz gördüğünü algılarken bazen karmaşaya düşer. Aslında her şeyi 3 boyutlu olarak görürüz. Bu 3 boyut zaman zaman çelişkilere uğrayabilir. Örneğin siyah ve beyaz karelerden oluşmuş bir okul zemine göz hiç hareket ettirilmeden bakıldığında o karelerin çukurlaşmış olduğu zannedilebilir. Bu durum optik bir yanılsamadır. Beyne iletilen görsel verilerin değişime uğratılmasıyla. Optik illüzyonların nasıl çalıştığı bilinmeden önce de bu tür aldatmacalar kullanılmaktaydı. Günümüzdeyse artık beyin ve görme mekanizması arasındaki bağlantıyı ayrıntılarıyla bildiğimiz için bu durum bir sır olmaktan çıktı. İllüzyonların tamamı, beynimizi aldatıp gördüğümüz şeyi çarpıtmamıza yönelik oluyor. Optik illüzyonlar da gözümüzün neyi gördüğü ve beynimizin ne algıladığı arasındaki bağlantıyı kontrol altında tutuyor. Görsel mekanizma, beyne sinyal yollayıp neyi gördüğünü iletirken imajlar üzerinde oynama yapıyor. Genelde bu ileti, görülen şeyin dikkate değer olup olmadığı konusunda ek bir bilgi de içeriyor.

 

PROJE YÖNTEMİ: Bu proje 8.sınıf dan 3 öğrenciyle gerçekleştirilecektir.Önce belirtildiği gibi prototip oluşturulacak.Daha sonra oluşturulan prototipler test edilerek gerçek modeller oluşturulacaktır.Okulumuzda öğrencilerin en çok sıkıntı yaşadığı koridorlara, merdivenlerin başladığı ve bittiği yerlere yapılacaktır.Böylelikle öğrenciler koridorlarda yürürken, merdivenlerden inip çıkarken dikkatleri zeminde olacaktır.Bireyin seçme yaparak, görme işlemini gerçekleştirmeye başlaması anından itibaren görsel algı süreci başlamıştır. Bir yapıtın algılanmasında görme en önemli duyudur. Bireyin yapıtı görmesi ve gördüğü yapıtın bilincine varması, yapıtın birey tarafından algılanmasında ön koşuldur. Birey; nesneleri, şekilleri, biçimleri, renkleri algılarken öncelikle bir bütün halinde görsel olarak algılamaktadır. siyah beyaz içi dolu bir kare, gitgide karelerin eğrilmesi ve aralarındaki boşlukların artmasıyla beraber yanılsama oluşturmuştur. Yapıtında siyah beyaz kareler kullanarak ve sistemli bir şekilde boyutları ile oynayarak optik yanılsama sağlamıştır. Şekle bakan kişinin zihni, gözler resmi taradıkça sürekli değişen şeklin sabit bir versiyonunda odaklanamaz.Bu yöntem yurtlarda öğrencilerin üzerine bastığı halılardada uygulanabilir.Düz siyah bir halının üzerine önce düz giden ancak daha sonra birbirine yaklaşan beyaz çizgiler birbirine yaklaşıp uzaklaşarak sanki çizgilerin yaklaşıp uzaklaştığı yerde çukurlaşma eğikleşme algısı oluşmaktadır.Yani optik yanılsama meydana gelir.Bir düşüncenin oluşabilmesi için öncelikle bilişsel bir süreç yaşanması gerekmektedir. Bilişsel sürecin ilk adımı algılama ile başlamaktadır. Algı, gelen bilgileri işleyerek belirli bir yapı ve organizasyona sokma işlemidir. Duyular yoluyla gelen uyarıcıların getirdiği bilgi ve veriler çeşitli biçimlerde işlenip depolanır, ancak bu işlemler olurken özetleme, sınıflama ve indirgeme gibi zihinsel süreçler söz konusudur Görme ve algılama görsel algının temelini oluşturmaktadır. Bireyin seçme yaparak, görme işlemini gerçekleştirmeye başlaması anından itibaren görsel algı süreci başlamıştır. Bir yapıtın algılanmasında görme en önemli duyudur. Bireyin yapıtı görmesi ve gördüğü yapıtın bilincine varması, yapıtın birey tarafından algılanmasında ön koşuldur. Birey; nesneleri, şekilleri, biçimleri, renkleri algılarken öncelikle bir bütün halinde görsel olarak algılamaktadır. Böylelikle bireyin görsel algılamasında optik yanılsama oluşur.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 20.02.2019 - Güncelleme: 21.02.2019 13:37 - Görüntülenme: 287
  Beğen | 0  kişi beğendi